Nekron
Nowe Cechy - Wersja do druku

+- Nekron (https://nekron.eu)
+-- Dział: FORUM (https://nekron.eu/forum-3.html)
+--- Dział: Ogłoszenia (https://nekron.eu/forum-88.html)
+--- Wątek: Nowe Cechy (/thread-197.html)



Nowe Cechy - MistrzGry - 03-22-2020

Nowy system cech rozdzielany przy tworzeniu postaci, zdobywany cechami czy postaci czy rasowymi itd. Cechy te będą miały bezpośredni wpływ na rozgrywkę, to jak MG prowadzi twą rozgrywkę, to ile będzie świadom i ile będziesz miał możliwości. Będą to też modyfikatory do rzutów kośćmi, modyfikatorów których ogólnie pojawi się więcej wraz z wprowadzeniem nowych rzutów kośćmi. 

Będzie 6 głównych cech:
Siła miara tego jak silna fizycznie jest postać. Chyba nie trzeba tłumaczyć do jakich czynności ta cecha będzie brana pod uwagę, min: wszelkie czynności siłowe, próby zastraszania siłowego, dotkliwość zadawanych uderzeń, przy manifestacjach brutalnej siły itd...

Kondycja - miara odporności i elastyczności postaci, tego ile jest wstanie wytrzymać nim uderzy w nią w zmęczenie czy jak długo wykonywać konkretną pewną czynność nieprzerwanie bez żadnych kar. Ogólna premia do odporności na efekty wywoływane przez ból i zmęczenie. Jest to bardziej polowa cecha, niż taka co by miała  być wykorzystywana w konwersacjach. Jednakże trzeba pamiętać że postać o niskiej kondycje szybko padnie ze zmęczenie, łatwo utraci przytomność i zdolność do dalszej walki bez czasu na wytchnienie. 

Zręcznośćmiara koordynacji wzrokowo-ruchowej, zwinności postaci, równowagi oraz ogólnej gracji ruchów postaci. Zręczność wpływa na tempo wszelkich czynności, od ataku czy refleksu potrzebnego do uniknięcia uderzenia, jak również w czymś takim jak kradzieże kieszonkowe, sztuczki czy zdolności akrobatycznych. 

Percepcja miara świadomości postaci co do otoczenia. [/size][size=small]Odzwierciedla zmysły postaci oraz jej instynktowną zdolność dostrzegania szczegółów. Przydaje się do wykrywania kłamstw, wysnuwania trafnych uwag na temat czyjegoś wyglądu oraz pomaga dostrzec to, co dzieje się w tle. Więc ktoś o wysokim współczynniku percepcji będzie dostrzegał znacznie więcej, odpisy dla niego będą posiadały więcej szczegółów, od krajobrazu, okoliczny teren, po ukryte miejsca kończąc na słabych punktach przeciwnika lub wykrywaniu pułapek. W samej walce percepcja także się przyda do szybkiego obadania terenu, jak i czytania ruchów przeciwników dostrzegając nadciągające uderzenie szybciej niż ktoś o przeciętnej bądź niskiej percepcji.

Intelekt - odzwierciedla umiejętności logicznego i rozsądnego rozumowania postaci. Przydaje się do dedukcji, szybkiego rozeznania oraz rozwiązywania problemów. Inteligentna osoba łatwo zrozumie co go otacza, będzie to wstanie porównań z rzeczami jego świat i na pierwszy rzut oka określić ich działanie. Łatwiej mu będzie zaprojektować bądź stworzyć coś nowego. Owijanie w bawełnę i przekonywanie kogoś ładnymi słówkami to także cecha ludzi inteligentnych. Cecha bardziej subtelna i mniej przydatna w polowych warunkach, odwrotnie do kondycji... Jednakże każda cecha znajdzie swoje zastosowanie na każdym polu.

Stanowczość/Wolamiara siły osobowości, nasilenia i determinacji postaci. Stanowczość wpływa na siłę woli, pozyskaniu siły do walki i nie poddanie się w rozpaczliwej sytuacji, osoba stanowcza nie tylko będzie uparta we swych przekonaniach ale i na polu bitwy by nie dać się zabrać objęciom śmierci. W rozmowach natomiast stanowczość odpowiada w sytuacjach, gdzie prezencja, nasilenie i wiarygodność postaci są ważne, np: zastraszenie, próba zainspirowania czy kłamania. 


Sześć cech, gdzie każda domyślnie ma wartość 9. Poza tym będziecie mogli rozdać określoną liczbę punktów, bądź nawet odejmować je z jednej cechy by dodać do innej. Każdy kto ma już postać będzie musiał ze mną przedyskutować wprowadzenie tego i edytowanie informatora wraz z ewentualną możliwością edytowania rasy. 

Jestem też świadom że nie podałem dokładnych konkretów w tym jak i jak mocno te cechy będą wpływały na rzuty kostką. Jest to wiedza która zostanie w głowie waszego głównego MG, lecz możecie być świadom że każdy punkt powyżej bądź poniżej domyślnej wartości będzie miał ogromny wpływ na te rzuty. Zapraszam do zadawania pytań i spostrzeżeń na discordzie bądź w tym wątku na forum.